În croazieră cu bani puțini

După cum v-am promis în postarea anterioară, am revenit cu un nou articol în care vă voi explica cum poți merge într-o croazieră cu bani puțini.

OFERTA

Pentru cea mai bună ofertă am apelat la Carmen Adorean– persoana care ne face viața mai frumoasă când vine vorba de călătorii! O recomand din toată inima! https://www.facebook.com/carmen.adorean

Perioada în care noi am fost plecați a fost 17-24 noiembrie. Cu Carmen am început să discutăm de la sfârșitul lunii ianuarie, ea a căutat toate ofertele și noi doar am ales. După ce ne-am hotărât, ea a rezervat camerele și în decurs de 2 săptămâni am și dat avansul pentru o experiență la care avea să fie implicată toată echipa din care fac parte: Check-OUTeam. Tradus: Teambuilding în croazieră. Croaziera a costat 459 euro pentru o persoană (dacă alegi să stai într-o cameră de 2 persoane) și 420 de euro (dacă alegi să stai în cameră de 4 persoane dar cu pachet premium de băuturi).

Drumul

După cum ați văzut mai sus, am plecat în croazieră din Veneția. Așadar o parte din noi au plecat cu mașina, iar cealaltă parte a plecat cu avionul. Costurile au fost cam egale. Drumul cu avionul până la Milano (deoarece nu era zbor până la Veneția în ziua aceea) a fost 100 lei cu tot cu bagaj la cală de 20 kg. Drumul de intoarcere de la Veneția până la Timișoara a fost direct, și a costat 150 lei.

Dat fiind faptul că sâmbătă am ajuns în Milano, am fost implicați într-o aventură totală. Știam că trebuia să luăm trenul până la Veneția, ceea ce însemna 3 ore în plus de extaz. Totul a fost bine și calculat, iar cu un autobuz care ne-a luat de la gară cu 2 euro, am ajuns în gara de la Bergamo la ora 8:15. De acolo ne-am luat cele mai ieftine bilete de tren până la Veneția, 18 euro. Tren regional, la care nu ne așteptam să avem probleme. Surpriza surprizelor a fost însă că trenul a întârziat 10 min, care ulterior s-au transformat în 2 ore. În Italia, când trenurile întârzie se pare că își pierd linia și trebuie să aștepte până când se eliberează pentru a pleca. Dupa aproape 120 de min de așteptare, ne-am dat jos și am alegat către un alt tren care mergea spre Veneția. Eram foarte presați de timp deoarece la ora 14 urma să se deschidă îmbarcarea pe vas. Vatmanii au fost foarte drăguți și au înțeles situația, și am folosit aceleași bilete. În Treviglio, adică dupa 30 de min de mers ne-am dat jos deoarece era capăt de linie. Am mai așteptat și acolo o oră ca să vină următorul tren care urma să meargă spre Verona, orașul în care trebuia să schimbăm din nou trenul pentru a ajunge în final în Veneția. După ce am ajuns la limită de timp în Verona, aflasem că am pierdut trenul care a plecat către Veneția și a trebuit să mai așteptăm încă 40 de min până la următorul. Biletul nostru nu mai era valabil și a trebuit să mai cumpărăm încă un bilet de la Verona până la Veneția, care a fost încă 18 euro.

Verona

În gara centrală din Veneția, S. Lucia am ajuns la 15:10. Timpul ne striga în urechi, deoarece la ora 16 se închidea Check-in-ul de pe vas. Eram la un pas de a nu urca pe vas. Ghinionul nostru a fost că în Veneția, oricum ai merge, dai tot în canale. Pe lângă asta, nu știam încă un aspect: faptul că până la vas mai aveam să facem pe jos încă 30 de minute. Alergam de nu mai știam de noi prin Veneția, toți cu bagaje de 20 de kilograme și o gramadă de haine.

Am ajuns la vas, la zona de Check-in, mai aveam exact 15 minute. Am scos biletele, le-am legat la bagaje si am trecut de zona de securitate, mai departe, am fugit și am reușit să facem si check-in-ul. La ora 16 fix am pășit pe vas și am răsuflat liniștiți.

După ce am ajuns, am mers să ne luăm cartelele de la cabine și vestele de salvare și am mers la instructajul de salvare în caz de pericole. După ne-am bucurat de plecarea vasului din portul Veneției.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_4ca6
Porto Venezia

Traseu/ Destinații

În prima zi, ne-am trezit pe mare, în drum spre Bari. Când am ajuns în port, ne-am dat jos de pe vas, iar acolo ne așteptau mulți taximetriști care mai de care mai interesați să îți facă oferte să vizitezi împrejurimile.  Am negociat cu 2 dintre ei și o parte din noi am plecat să vizităm Alberobello, Polignano a Mare și un tur prin Bari. Totul ne-a costat 40 de euro. Taxiurile ne-au luat din port, ne-au lăsat în fiecare  oraș cât am vrut noi să stăm pentru a vizita, și plata s-a făcut la final când am ajuns din nou în port. 5 ore, 3 orașe și amintiri de neuitat din sudul Italiei!

După o zi pe mare în care am încercat activitățile și am explorat vasul, a doua destinație a fost Piraeus/Athena Grecia. Acolo am reușit să vizităm toate zonele arheologice și importante pe gratis, deoarece am putut folosi cardurile de student pe care le aveam, cardurile OMNIPASS. Pentru adulți, la Acropole, biletul a fost 10 euro (noiembrie-martie), în restul anului este 20 de euro. Singurul cost a fost autobuzul și metroul cu care ne-am deplasat dus și întors, care au fost în total 3 euro.

A patra zi, când încă ne reveneam de la frumusețile Atenei, am ajuns în Katakolon, Grecia. Orașul este renumit ca fiind unul pescăresc. Acolo se află portul în care se face comerț, în care ajung vasele de croazieră. Acolo am negociat din nou pentru un autocar care să ne ducă până în Olympia pentru a vedea de unde pleacă flacăra olimpică în fiecare an. A costat 7 euro dus-întors.

47685482_282708455717603_4188616939314085888_n

Gândurile pluteau pe valurile mării și în a cincea zi am ajuns în Kotor, Muntenegru cu o oră întârziere pentru că în timpul nopții o navă de transport de marfă a luat foc pe mare, iar vasul nostru a mers în ajutor și a salvat 11 oameni. După grele încercări, au reușit să îi urce pe vas și după să îi lase pe cea mai apropiată navă de marfă din apropiere, pentru ca noi să ne continuăm drumul. În Kotor, cel mai frumos este centrul vechi, dar și o panoramă pentru care ai de plătit 8 euro și de urcat 1365 de scări.

48278042_2191722427748565_6821436251153891328_n
Kotor, Montenegro

Spre final, în a șasea zi, am ajuns în Split, Croația. Ne-am informat, și când am coborât de pe vas, am luat din nou taxiuri și am mers spre Krka National Park. Croația este foarte renumită pentru parcurile sale naturale. Acolo intrarea a fost 3 euro, și ne-am bucurat de imagini de neuitat! După ce ne-am întors, șoferii ne-au lăsat în centrul vechi al Splitului, am plătit 20 de euro de persoană, după care ne-am plimbat și am savurat ultima noapte din croazieră.

Ultima oprire, dar și debarcarea a fost înapoi în Veneția. Bagajele au fost scoase seara din cameră, până la ora 1, deoarece au fost luate de majordomi pentru a fi pregătite în funcție de zona vasului în care stăteam. Ultima seară a fost magică, deoarece tot personalul era implicat în tot felul de activități, pentru a te face să îți fie și mai dor de tot ceea ce era acolo.

Echipa de entertaiment a fost grozavă, stafful a fost minunat, și ultimii bani pe care i-am lăsat au fost banii pentru personal, cei 70 de euro.

În Veneția am dormit o noapte la un apartament din centru, închiriat de pe Airbnb, cu 200 euro pentru 7 persoane. Preț la care s-a mai adăugat o taxă de 3,5 euro, taxă turistică pentru că stai în centru. Am reușit astfel să vizităm și splendida Veneție. Pe lângă cazare am mai plătit drumul din port până în centru aproximativ 10 euro, iar a doua zi până la aeroport am cheltuit 7,50 euro până la gara centrală, pentru transportul pe canal care e recomandabil, ca să nu pierzi zeci de minute plimbându-te pe străduțe și încă 12 euro de la gară la aeroport.

Astfel am reușit să parcurgem o săptămână splendidă pe vasul Costa Luminosa, să vizităm 4 țări și 10 orașe.